Hoi,
op mijn hobby zolder staat een nieuwe ARF, die destijds met de bewuste partij modelvliegspul is meegekomen.
Een Hobby Lobby Skylark:
Specification: Wing span: 1480mm
Fuselage Length: 1400 mm
Wing Area: 37.8 sp. Dm
Flying Weight: 2600 g
Engine: 2 Stroke 46-52 cu in
Channel Radio: 5 PCS standard servos
Zo nu en dan is er het een en ander uit verschillende dozen tevoorschijn gekomen, zodat ik nu het idee heb dat ik in ieder geval alle onderdelen heb gevonden.
Alleen de cockpitkap ontbreekt nog, maar die zal hopenlijk ook nog wel te voorschijn komen.

Naast de Graupner Supreme wil ik deze kist klaarhebben voor aanvang van het seizoen 2010.
Hier een paar fotootjes van de mobiel van Dennis, toen alles nog in Eindhoven lag.
Romp met motor, zonder motorkap:

Vleugel:

Hier zie je de romp (inmiddels bij mij op zolder) rechtop staan tussen de andere zooi, midden op de foto. Goed te zien dat het een hoge smalle romp betreft, een beetje ala F3A:

Dit toestel heeft een spanwijdte van 1480 mm en is geheel houtbouw. Het toestel is geschikt voor .40 - .46 motoren, er staat nu een nieuwe MVVS op, ik kan alleen niet zien welke inhoud deze heeft.
Op het web is er niet zoveel te vinden over deze kist, na lang zoeken ben ik er achter gekomen dat deze kist enige tijd is verkocht door het Amerikaanse Hobby Lobby.
De kwaliteit van de ARF kit is zonder meer goed te noemen. Het toestel is mooi licht maar toch sterk gebouwd en de bijgeleverde hardware is van goede kwaliteit.
Hier de vleugel, gezien vanaf de bovenzijde. Aan zowel boven- als onderzijde is er een strook folie verwijderd en is er een strook glasvezel over gezet met epoxy.

Was nog ff pielen, er zaten touwtjes in de servogaten om de servo-verlengsnoeren erdoor te kunnen trekken. Eentje ervan was niet te vinden

Na lang pielen met een pincet in een natuurlijk veel te klein gaatje, kwam dat touweindje alsnog te voorschijn
Hier nog een paar plaatjes zoals ie uiteindelijk moet worden:

De twee servo's voor het hoogteroer komen achter in de staart en worden voorzien van een korte pushrod.
Het richtingsroer wordt pull-pull aangestuurd.
Elke aileron krijgt ook een eigen servo.
Dit worden allen Hitec servo's, want daarvan heb ik nog een voorraadje liggen

Binnenkort meer ...
Grtz,
Menno