Hoi Guus,
dat had ik ook bedacht, ik weet echter niet of het voldoende is ... ze zijn erruuggg krom
Misschien moet ik ze wel verder torderen om weer recht te komen ?
Misschien dat de ervaren bouwers even kunnen reageren ? Ik zal vanavond dit topic ook even op mbf plaatsen, kijken of er wat reacties komen
Mocht het helemaal niet goed komen, dan zit er niets anders op dan een set nieuwe ribben te snijden

Ondertussen ben ik maar eens aan de gang gegaan met de onderdelen van de Puppeteer aan de gang gegaan.
Ik moet toch telkens vier uur wachten voordat de lijmverbindingen van de drijvers droog zijn.
Moet toch wat he ...

Aangezien het kielvlak er niet bij zit, ben ik dat eerst maar eens gaan bouwen.
Ik wil de originele tekening niet beschadigen, dus ik heb even scan gemaakt van het kielvlak.
Stukje inpak-folie eroverheen (Action, voor weinig

) zodat het kielvlak niet vast aan het papier komt te zitten.

Volgens tekening is het kielvlak opgebouwd uit (omgerekend vanuit de inches) 6 mm hard balsa en een leading edge van gelamineerd 2 x 3 mm triplex. Ik had geen 6 mm hard balsa, dus heb ik 2 x 3 mm hard balsa gebruikt, kon ik gelijk mooi de scharnietjes verwerken. Deze worden nog geborgd met de bekende cocktailprikkers.

Ik heb een en ander gelijmd met bruislijm (PU), ik blijf het geweldig spul vinden

Enig minpuntje is dat het zo lang duurt voordat het droog is ...

De andere roeren en het stabilo waren reedsgebouwd door de vorige eigenaar, deze zijn gelukkig allemaal netjes en recht gebouwd.
Tot zover ...
Grtz,
Menno