Geregistreerd: 04 Dec 2007 21:15 Berichten: 2295 Woonplaats: Eck en Wiel
Hoi,
afgelopen weekend op de Heidedagen een helietje meegenomen, of liever gezegd vier
Er stond een Duitser met een kraam met heli's, er waren verschillende soorten te koop. Echt tegen leuke prijsjes ...
Ik wilde er eentje voor Lars en Ruben meenemen, maar vond het zelf ook wel geinig
Later een dealtje gemaakt voor drie kleintjes en een wat grotere heli (die hebben John & Arno ook gekocht )
Paar plaatjes:
Heliete ziet er leuk uit, redelijk netjes afgewerkt. Is opgebouwd met een alu frame(pje).
Specs: Afmetingen:195 x 45 x 95 mm Rotor diameter: 173 mm Lipo: 3,7V / 130mAh
IK heb 'm nog niet gewogen, dus dat volgt nog.
Ding wordt geleverd met een infrarood zendertje en is 3 kanaals. Opladen gebeurt via een USB snoertje aan de computer / laptop of via de zender ala Silverlit.
Zendertje kan op A,B of C worden ingesteld, zodat je met meerdere tegelijk kan viegen.
Verder zit er in het setje een setje reservebladen, het eerder genoemde USB kabeltje, twee rotorbladen voor achter en een schroevedraaiertje.
Als het een beetje wil vliegen met de komende indoordagen, bestel ik bij Hobbycity een paar extra Lipootjes. Wordt wel even solderen denk ik ...
Hee Hennie,
nee, wees maar niet bang, dit is maar een speeltje erbij
Vandaag even gevlogen met het ding, dat is wel weer even wat anders dan vliegtuigjes. Maar het ging heel aardig.
Op het 1S130mAh Lipootje vlieg je ongeveer een 5-6 minuten. Laden met het USB kabeltje duurt ongeveer 20 minuten.
Het toestelletje is redelijk stabiel, de eerste die ik in gebruik heb genomen heeft wel de neiging linksom te draaien. Het infra rood zendertje heeft geen trims, dus dat betekent constant bijsturen.
EDIT: Zendertje blijkt wel trims te hebben, aan de zijkant zitten een paar potmetertjes met draaischijfjes, straks ff kijken wat die doen ...
Het hooveren gaat al aardig, rondvliegen is nog wat lastig, maar oefening baart kunst.
Leuk ding voor het a.s. indoorvliegen.
Grtz, Menno
_________________ My Hangar: Alpha60, GP Slow Poke, Piper J3 EP, Heli X8 Pro, Esky Honeybee FPV2 + div. indoorspul Bouwtafel: Swift II, Ibis .46, Cessna L19 Birddog, TC Piper PA18, Dh82a Tiger Moth, Big Lift, etc ...
Geregistreerd: 27 Nov 2007 21:33 Berichten: 578 Woonplaats: Dodewaard
He Menno,
Ik heb er ook eentje aan geschaft via marktplaats. Ik zag op het filmpje dat het best aardig vliegt. Na een paar keer proberen heb ik hem al aardig onder controle.
Hoe lang laat jij hem via de PC?
Gr Boy
_________________ Je bent tevreden met wat je hebt, totdat je iets krijgt wat beter is.
Geregistreerd: 27 Nov 2007 21:33 Berichten: 578 Woonplaats: Dodewaard
Hoi Menno,
Heb je nog wat geprobeerd met het helitje? Ik kan na een aantal keren oevenen ongeveer vliegen net zoals op het filmpje. Straks in de groote zaal zal het nog wel beter gaan dan hebben we de ruimte.
Gr Boy
_________________ Je bent tevreden met wat je hebt, totdat je iets krijgt wat beter is.
Boy,
ik heb het veertje eruit, het is heel simpel.
1. Je schroeft de achterzijde van het zendertje los (4 schroefjes) 2. Je schroeft het potmeterje los van de printplaat (1 schroefje, voorzichtig met de draadjes !) 3. Je schuift het hendeltje van het potmeterasje af 4. je haalt het veertje eruit. 5. je schuift het hendeltje weer op potmeterasje 6. schroef het potmeterje weer vast. 7. Schroef de achterzijde weer vast
Grtz, Menno
_________________ My Hangar: Alpha60, GP Slow Poke, Piper J3 EP, Heli X8 Pro, Esky Honeybee FPV2 + div. indoorspul Bouwtafel: Swift II, Ibis .46, Cessna L19 Birddog, TC Piper PA18, Dh82a Tiger Moth, Big Lift, etc ...
Hoi,
klopt Had ze ook al gezien met gyro, kwam ze tegen op ebay ...
Ik had een adresje in Hong Kong voor $ 17,99 (ong. 13,50 euro) met free shipping Kan echter de verkoper op ebay niet meer zo gauw vinden, nou ja nog niet nodig zullen we maar denken.
Grtz, Menno
Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum Je mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum Je mag je berichten niet wijzigen in dit forum Je mag je berichten niet verwijderen in dit forum