Geregistreerd: 04 Dec 2007 21:15 Berichten: 2295 Woonplaats: Eck en Wiel
Hoi,
ik had al gemeld dat ik enigszins ben aangestoken met het heli-virus ... NEE, ik ga niet over, blijf gewoon met vliegtuigen vliegen. Dit is meer een speeltje erbij
Welnu, buiten de coaxiale heli die ik nu heb, wil ik toch meer richting een "echte" heli, dus maar eens hier en daar m'n licht opgestoken Dennis vertelde me dat een Fixed Pitch een goede keuze zou zijn om de basis aan te leren.
Ik had een paar wensen: - ik wilde ongeveer 125 - 175 uitgeven - een niet te kleine heli - onderdelen niet te kostbaar & gemakkelijk verkrijgbaar - wordt veelal indoor gebruikt, bij mooi weer moet het ook buiten kunnen - electro, liefst te vliegen met bestaande Lipo's
Na advies van Dennis en wat rondvragen kwam ik bij een paar merken uit. Na verder onderzoek bleek een Esky Honeybee FP V2 een redelijk goede beginnersheli zou zijn.
Deze dus:
Specificaties: - Main rotor diameter: Φ530mm - Weight: 304g - Length: 510mm, height:180mm - Power system: 370 motor - Transmitter: 4 CH - Mix controller: 2.4GHz 4in1 Controller - Servo: digital servos - Battery: 11.1V 800mAh Li-po battery
Hoor geen gekke dingen in de video's
Verbeteringen tov de V1 komen me ook bekend voor.
Jammer dat hij niet Brushless is. Al heb je het niet echt nodig. Belasting op de FP is laag genoeg om heel te blijven. Zelfde type motortje op een King was geen goed idee.
_________________ Alles vliegt, de vraag is hoe lang.
-->Flight Instructor<--
Hoi,
kijk nou heeft Martin het zelf verklapt
Nou Martin, ze zijn besteld hoor
Ik heb ze bij Hobbymaniac.com uit den Haag besteld. Daar werden ze het voordeligst aangeboden en er werd GRATIS een 2e Lipo bij geleverd.
Verder heb ik GRATIS verzekerde verzending bedongen bij afname van 2 stuks
Prima webshop, reageert snel op email en levert goede service, hij boodt aan de heli's even af te trimmen en in te vliegen alvorens ze te versturen ! Prima toch
Ik kan bijna niet meer wachten Martin
Grtz, Menno
_________________ My Hangar: Alpha60, GP Slow Poke, Piper J3 EP, Heli X8 Pro, Esky Honeybee FPV2 + div. indoorspul Bouwtafel: Swift II, Ibis .46, Cessna L19 Birddog, TC Piper PA18, Dh82a Tiger Moth, Big Lift, etc ...
Hoi,
vandaag een mailtje van Hobbymaniac, yoooohoooooo, hij is onderweg
Beste Menno Witte,
De status van uw bestelling is als volgt gewijzigd: Bestelnummer: 74716 Besteldatum: donderdag 22 oktober, 2009 =============================== Uw bestelling is opgestuurd. Uw kunt status van uw pakket vanaf 21:00 uur volgen via
Verder is uw heli helemaal afgesteld. Aangezien dat soms tijdens transport trims heen en weer gaan. Heb ik de juiste plekken voor de trims gemarkeerd op de zenders. Mocht u nog andere vragen hebben, hoor ik het graag.
Mvg, Sam ===============================
Nieuwe status: Verzonden.
Met een beetje geluk hebben we morgen de heli's binnen Martin
Grtz, Menno
_________________ My Hangar: Alpha60, GP Slow Poke, Piper J3 EP, Heli X8 Pro, Esky Honeybee FPV2 + div. indoorspul Bouwtafel: Swift II, Ibis .46, Cessna L19 Birddog, TC Piper PA18, Dh82a Tiger Moth, Big Lift, etc ...
Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum Je mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum Je mag je berichten niet wijzigen in dit forum Je mag je berichten niet verwijderen in dit forum Je mag geen bijlagen plaatsen in dit forum