Hoi allemaal,
vandaag ben ik de trotse eigenaar geworden van een Piper Cub

, een schaalkist van Toni Clark. Ik ben al langere tijd fan van een Piper Cub en nu heb ik een partij modelvliegspul verworven waar een Toni Clark kit in zit.
De kit heeft een spanwijdte van 280 cm en zal worden voorzien van een (nieuwe) 35cc benzine motor, deze zat ook bij de partij

De romp is gedeeltelijk gebouwd. De roeren moeten er nog aan en de vleugels moeten nog worden gebouwd. Dennis heeft de status tot op heden even vastgelegd met z'n telefoon:

Dat zwarte ding wat er voor ligt is een mal, kan ik nog eens een extra kapje soppen van glasmat en epoxy

Nou kwam ik er van de week achter dat Bernd ook zo'n mooie Piper van Toni Clark heeft en daar heb ik wat foto's van gezien

Errruuuggg mooi hoor, Bernd over een jaar kunnen we misschien in formatie vliegen

:yes:
Er komt een Roto RM-35Vi benzine motor met electronische ontsteking op.
Schijnt een zeer sterk ding te zijn, volgens de Amerikaanse fora. Mooie houten prop er op en vliegen maar

Nou droom ik even hardop, want voordat ie vliegt en ik ermee KAN vliegen zijn we wel weer even verder.
Verder is het mijn bedoeling er een echte schaalkist van te maken, zal qua afwerking dus nog wel even wat tijd in gaan zitten.
Onderstaand de specs van de site van Toni Clark.
Scale: 1 : 3,85
Wingspan: 2,8 m
Lenght: 1,8 m
Wing area: 1,14 m2
All up weight: 8-10 kg
Wing loading: 70-88g/dm2
Engine: 20-70 cm3
De site van Toni Clark vind je hier, klik
De product pagina's van de Piper Cub kit staan hier, klikken maar ...Wat betreft de uitvoering en het kleurenschema heb ik nog wat inspiratie nodig, zo'n gele Piper vind ik leuk. Maar zo'n legeruitvoering heeft toch ook wel wat ... HELP
Nou ja, mooi project om een verslag van te maken, ik zal een en ander documenteren met foto's

Kunnen jullie lekker commentaar leveren wat ik verkeerd doe ...
Binnenkort meer in dit theater

Grtz,
Menno