Hoi,
de Big Lift maar eens op de werkbank gezet om 'm eens goed onder handen te nemen ... het is een Big Lift met een OS 2 cylinder motor, de kist heeft een spanwijdte van 225 cm.
Het toestel zag er vreselijk uit, dus ik heb 'm eerst maar eens een grote schoonmaakbeurt gegeven. En ja hoor ... er kwam zowaar een mooie kist onderuit
Viel uiteindelijk weer alles mee ... ziehier de PH-ASO
De bouwer is wel erg met lijm (ik denk epoxy) in de weer geweest, overal lijmresten

Iemand een idee hoe je dat kan verwijderen ?
De kist staat op de foto zonder motorkap, ik heb echter wel twee kapjes. Laat het echter even zo, dan kunnen we de motor eerst makkelijker afstellen en betrouwbaar laten lopen.

Er is een mooie OS 2 cylinder viertakt motor gemonteerd, een FP120. Schijnt inmiddels een redelijk zeldzame motor te zijn, de motor is op z'n kop gemonteerd. Ik wil 'm nog wat schoner maken, ik heb wel eens gelezen dat een kwastje met wasbenzine redelijk werkt, iemand tips ?

Zo ziet ie er van de andere kant uit:

Er zit nog wel het nodige werk aan de kist hoor, van binnen is het net een uitgebrand dorp

Verder heeft de man met Multiplex ontvangers en servo's gevlogen.
Ik wil eigenlijk gewoon verder met m'n Graupner (S)PCM ontvangers dus dat wordt heel veel solderen vrees ik

De kist is voorzien van een sleephaak en een hucke pak aansluiting.

De kist was echt verschrikkelijk smerig. Ik heb drie emmers met water en schoonmaakmiddel nodig gehad ... Ik weet niet of het op de foto zichtbaar is, maar de voorste vleugel is nog niet gedaan, de achterste wel.

Op de laatste foto kan je aardig zien hoe smerig de kist was, rechts zie je dat het toch echt wit is. Het linkse nog niet schoongemaakte deel leek meer op creme-wit met veel vet en stof ...

Wordt vervolgd

Grtz,
Menno